nieuwe vrienden vanuit landen over de hele wereld - Reisverslag uit Waban, Verenigde Staten van lottevanderklei - WaarBenJij.nu nieuwe vrienden vanuit landen over de hele wereld - Reisverslag uit Waban, Verenigde Staten van lottevanderklei - WaarBenJij.nu

nieuwe vrienden vanuit landen over de hele wereld

Blijf op de hoogte en volg

17 Januari 2014 | Verenigde Staten, Waban

Alweer een week voorbij, ik zit nu twee weken in Boston, maar het voelt al twee maanden. Zondag zijn we, Anna, Mike, Randy, James en Ricardo, naar een Chinees restaurant geweest in chinatown in Boston. Mike is deze donderdag terug gegaan naar China, zondag was dus als een soort afscheid van hem. In Nederland hebben we natuurlijk een hoop Chinese restauranten, maar dit was heel anders. Alles wat op de menukaart stond in dit Chinese restaurant was nieuw voor mij. We hadden met zijn alle een 'hotpot' besteld en daarbij kan je los allemaal groenten, vlees en andere dingen bestellen om erin te doen. Omdat niemand de groenten kende en de andere dingen heeft Mike alles voor ons besteld. Iedereen vond het eten lekker en het is zo gezellig om met zijn alle te eten. Helaas vond ik alleen het eten niet zo lekker, ik hou niet zo van groenten en het eten had heel weinig smaak, maar het was gezellig daar ging het om! Bovendien was het eten erg goedkoop, maar 15$ per persoon.

Na het eten zijn we nog naar de film geweest, James kon helaas niet mee omdat hij huiswerk moest maken. We zijn naar 'The wolf of wallstreet' geweest. De film was leuk, maar duurde heel lang. Om 09:05 pm begon de film en om 00:15 stonden we pas buiten. Omdat we in de nacht terug gingen konden we pas laat een trein nemen en waren we pas om 2:00 am thuis. Maandag moest ik om 8:15 am op school zijn, wat betekend om 6:00 am opstaan. Mijn leraar was daar wel blij mee...

Maandag en dinsdag was ik pas om 5:05 pm klaar met school, dus dan heb ik geen tijd meer om nog iets in de stad te doen omdat ik gelijk naar huis moet voor avondeten. Op dinsdagavond gingen we scrabble doen met wat studenten uit het gastgezin. Dat was moeilijker dan ik dacht. In het Nederlands is scrabble soms al moeilijk, laat staan in het Engels. Uiteindelijk heb ik, met hulp van Ricardo, toch nog gewonnen!

Woensdag ben ik samen met Maika (klasgenootje uit Japan) naar Newburry street gegaan om te winkelen. Het is een erg mooie winkelstraat met heel veel winkels. De winkels zijn eigenlijk bijna allemaal hetzelfde als in Nederland, dus zo bijzonder is het winkelen hier niet. Toch was het erg gezellig om samen te winkelen en te praten en elkaar beter te leren kennen. Zo vertelde Maika bijvoorbeeld dat ze verbaasd was dat de winkels met kerst hier dicht waren. In Japan is alles met kerst gewoon open, maar dat komt omdat er eigenlijk niemand in Japan het christelijke geloof heeft.

Na het eten die woensdag avond gingen we een ander spel doen. Monopoly! In het gastgezin was de Boston versie van monopoly, dus er waren allemaal andere straten . Monopoly werkte alleen niet om met zijn alle te spelen. Iedereen was iets anders aan het doen onder tussen en had geen zin meer om te spelen. Ayberk vertelde dat ze op Turkse bruiloften met geld gooien naar de bruid en bruidegom, dus hij was tijdens het spel alleen maar geld aan het gooien naar iedereen. Uiteindelijk hebben we het spel maar gestopt en zijn we een film gaan kijken (waarbij iedereen in slaap was gevallen aan het eind van van de film).

Donderdag was een erg leuke dag. Mijn dag begon een beetje saai, ik had gewoon les en de les was niet erg interessant. Na de eerste les had ik twee uur tussenuur, al mijn klasgenootjes gingen eten in de cafetaria, maar ik vond het eten daar niet lekker en bleef in de lobby. De eerste vijf minuten zat ik alleen in de lobby, maar na vijf minuten kwam er een Italiaans meisje bij me zitten. Ik raakte met het Italiaanse meisje in gesprek, ze was hier ook nog maar een week net als ik. Daarna kwam er een meisje uit Argentinië bij ons zitten en een jongen uit Peru. Ik ben hier dus nooit alleen, je kan gelijk nieuwe vrienden maken hier door alleen maar in de lobby te zitten.

Na mijn laatste lessen wilde ik naar huis gaan om te eten, tot ik Anna tegenkwam. Anna vertelde me day ze naar de 'Blueman group' ging en vroeg of ik mee wilde. Ik stemde in en we zouden samen met wat andere studenten van EF naar het concert gaan. Het concert kostte maar 30 dollar en het was zeker het geld waard. En omdat we met een groep gingen heb ik gelijk nieuwe studenten leren kennen.

Vrijdag, dus vandaag, had ik maar een uurtje les gelukkig. Vrijdag is de enige dag dat ik kan uitslapen, de rest van de dagen moet ik om zes uur of eerder opstaan. In de klas hadden we onze business artikelen, die we voor vrijdag moesten opzoeken, besproken. Ik moest drie uur op school wachten op Anna, omdat we samen naar de 'scotch en soda' zouden gaan. Woensdag was ik ook al daar geweest en daardoor wist ik dat deze winkel ook in Boston was. Gelukkig was het wachten geen probleem, mijn klasgenootje zat in de lobby met wat vrienden dus daar kon ik bij zitten. Daarna zat ik met een meisje uit Peru en een meisje uit Argentinië. Er zijn zoveel studenten hier uit Zuid-Amerika, er wordt heel veel Spaans gepraat in de school. Gelukkig zijn er niet veel Nederlands, dus moet ik wel Engels praten om te communiceren.

Uiteindelijk hebben we niks gekocht bij de scotch en soda en hebben we ergens wat gedronken en gegeten. We, Fabio, Teresa, Anna en ik, waren van plan om morgen naar New York te gaan (last minute bedacht), voor een dag. Uiteindelijk ging het toch niet door en gaan we een ander weekend. We gaan nu waarschijnlijk morgen iets anders doen met zijn alle in de stad, we weten alleen nog niet wat. Als ik weer nieuwe dingen beleef schrijf ik weer een verhaal op mijn blog!

  • 18 Januari 2014 - 09:15

    Ria:

    Ha Lotje, je mist ons niet, zo te lezen en dat is maar goed ook!Wel leuk om te horen wat je allemaal doet. Veel plezier in het weekend!

  • 18 Januari 2014 - 09:32

    Scarlett:

    Ik sluit me aan bij Ria!

  • 19 Januari 2014 - 13:27

    Marja:

    Nou, je begint een aardig internationale vriendenkring op te bouwen! Kan je ook je Spaans, Italiaans en Chinees en beetje ophalen :-) De variant van met geld gooien bij monopoly vind ik wel een leuke, is ook in de Nederlandse versie een stom spel.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Waban

Actief sinds 06 Jan. 2014
Verslag gelezen: 318
Totaal aantal bezoekers 5359

Voorgaande reizen:

06 Januari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: