My first week in Boston! - Reisverslag uit Newton, Verenigde Staten van lottevanderklei - WaarBenJij.nu My first week in Boston! - Reisverslag uit Newton, Verenigde Staten van lottevanderklei - WaarBenJij.nu

My first week in Boston!

Door: Lotte van der Klei

Blijf op de hoogte en volg

12 Januari 2014 | Verenigde Staten, Newton

Mijn eerste week in Boston zit er al weer op. En nu al veel meegemaakt. Ik heb in mijn vorige verslag tot maandag verteld wat ik heb meegemaakt, dus ik zal nu beginnen bij dinsdag. Dinsdag moest ik om 9:30 am op school zijn samen met alle andere studenten die die week aangekomen waren en in een gastgezin verblijven. Ik heb tijdens de presentatie van EF, over het verblijf in het gastgezin en de regels van de school, geleerd dat ze erg streng zijn bij EF, er kwam zelfs iemand van de politie van Boston nog wat extra dingen uitleggen. Ze hebben bijvoorbeeld een erg streng alcohol beleid. Onder de 21 mag je absoluut niet drinken, dus niet in de stad alcohol drinken (daar moet je je bovendien legitimeren met je paspoort om te laten zien dat je 21 jaar of ouder bent), niet in je gastgezin alcohol drinken en al helemaal niet in je residentie alcohol bewaren of drinken (zelfs niet als je 21 jaar of ouder bent). Ook voor roken zijn er strenge regels, bij de residentie moet je dit buiten doen en moet je je sigaret in de daarvoor bestemde prullenbakken gooien. Bij je gastgezin moet je dit bespreken met de mensen daar, maar soms mag je daar zelfs niet eens in de buurt van het huis roken. Hier heb ik gelukkig niks mee te maken, omdat ik niet rook. Naast deze regels zijn er nog een paar kleinere regels. Als je deze regels overtreedt krijg je je eerste waarschuwing, daarna je tweede waarschuwing (dat is tegelijkertijd ook je laatste waarschuwing) en bij je derde waarschuwing moet je terug naar je eigen land. In sommige gevallen kan je zelfs al eerder naar huis gestuurd worden. Ik, iemand die graag uitgaat en dan ook alcohol drinkt, kan dus deze vijf maanden helaas niet uitgaan en niet drinken.

Na deze presentatie had ik geen les meer en had ik de hele middag vrij om iets te gaan doen. Ik ben toen samen met Anna (huisgenootje uit Oostenrijk), Teresa (kamergenootje uit Italië), James (huisgenootje uit Korea) en randy (huisgenootje uit Taiwan) de stad in gegaan. We zijn naar het cafe 'Top of The Hub' geweest wat in 'The Prudential Tower' zit op de 52e verdieping en we hebben daar wat gedronken. Deze toren is 276 meter hoog en vanaf dit cafe heb je dus een heel mooi uitzicht over Boston. Onder deze toren zit een winkelcentrum 'Prudential Centre' waar we gingen lunchen. Ik verbaasde me over al de verschillende soorten lunchtentjes. Je had Japans, Chinees, Mexicaans, fastfood en sandwich eten, maar ook zoete dingen zoals ijs, koekjes, lekkere broodjes en wafels etc. Er was dus genoeg te eten voor iedereen iets wat hij/zij lekker vond. Hierna moesten we al weer naar huis, ander zouden we te laat zijn voor het eten.

Die dinsdag was het zo koud, het was -15 graden Celsius. We moesten eerst met de tram en dan nog een kwartier lopen. Mijn gezicht, mijn benen, mijn oren echt alles was bevroren. Gelukkig konden we thuis weer opwarmen en stond het eten al voor ons klaar. Eve (hostmom) is ook vegetariër, dus zij kookt voor ons altijd appart nog iets anders zonder vlees. Verder eten we hier vaak rijst of macaroni, dus eigenlijk hetzelfde als in Nederland. Wat mij wel opvalt hier is dat alles heel groot is. Zo zijn alle producten die hier in de keuken staan twee keer zo groot als wat wij in Nederland hebben, maar ook de flessen shampoo en showergel, de auto's en de huizen zijn allemaal veel groter dan in Nederland.

Woensdag moest ik vroeg naar school, om 8:15 moest ik al op school zijn. Deze week ben ik nog elke dag met de taxi naar school geweest, dus ik kon iets langer slapen nog. Dit was mijn eerste lesdag. Mijn eerste les was 'BE Market Leader' en we hadden les over aandelen. Ik had hele leuke klasgenootjes, veel uit japan, een italiaans meisje, een meisje uit iran, twee klasgenootjes uit brazilië en ook iemand uit Nederland. In de tussenuren die we die dag hadden gingen we met een paar uit de klas wat eten. Het is zo grappig om veel dingen te vergelijken met mensen van jou leeftijd uit een ander land. Soms is het moeilijk om met zijn alle te communiceren in het Engels, omdat het natuurlijk niet je eigen taal is, maar door elkaar te helpen kom je er meestal wel uit. Het laatste uur op woensdag hadden we 'Volunteership' dit gaat over de 'internship' die we kunnen doen in het voorjaar. JHier leren we hoe we een Amerikaans CV moeten schrijven en hoe we moeten solliciteren in Amerika. Na de les ben ik nog wat gaan drinken bij de starbucks met Lucrezia (Italiaanse klasgenoot) en toen ben ik met de taxi naar huis gegaan. Na het eten gingen we met z'n alle thuis een film kijken, helaas was ik toen in slaap gevallen.

Donderdag moest ik weer om 8:15 beginnen, dus weer vroeg mijn bed uit. Ik had 'Leadership Management A' als vak de eerste lesuren. Deze les was meer een introductie en ook om zodat de klas elkaar beter leerde kennen. Daarna hadden we weer de les 'Market Leader' we moesten een onderwerp verzinnen voor onze presentatie, ik zit in een groepje samen met Makoto (uit Japan) en Matheus (uit Brazilië). We hebben in die les geleerd hoe je een presentatie moet openen en hoe je deze moet afsluiten. Om vijf uur waren we die dag pas klaar met de les, dus ging ik gelijk naar huis zodat ik optijd was voor het eten. Deze avond in het gastgezin bestond vooral uit gezellig met elkaar praten en Ayberk (uit Turkije, woont hier al vier jaar) liet youtube filmpjes zien. Bijna elke avond rond 22:00 uur gaat Mike (uit China) Chinees koken voor zichzelf. Dit keer had hij ook noodles gemaakt voor mij met een groente uit China en ik vind niet veel groente lekker, maar gek genoeg deze wel.

Vrijdag kon ik gelukkig een beetje uitslapen, ik hoefde pas om 9:45 te beginnen met school. We hadden dezelfde lessen als woensdag. Bij 'Market leader' moesten we een artikel meenemen en deze met elkaar bespreken. Soms is het moeilijk om elkaar te verstaan, iedereen heeft natuurlijk een ander accent omdat iedereen een andere taal spreekt. Als het echt moeilijk te verstaan is dan herhaalt de leraar het, dus dan kan je het toch nog begrijpen. Na school ben ik nog even de stad in gegaan met Lucrezia en hebben we even gewinkeld.

Zaterdag was ik vrij, dus hadden we de heledag om iets te doen. In de ochtend hoorde ik opeens van Lucrezia dat ze heimwee had en dat ze heel graag naar huis wilde. Ze zat deze week in een hotel, omdat er nog geen gastgezin vrij was, maar vrijdag ging ze naar haar gastgezin toe. Ze vertelde dat ze haar gastgezin wel heel leuk vond, maar dat ze alsnog heel graag naar huis wilde. Ik begreep wel dat het natuurlijk niet leuk is als je helemaal alleen in een hotel zit deze week, maar ik vond haar beslissing om naar huis te gaan wel een beetje te snel besloten. Ik probeerde haar nog over te halen om hier te blijven en nog even af te wachten hoe het is in haar gastgezin en dat ze daarna beter kon beslissen of ze echt naar huis wilde. Blijkbaar wilde de heel graag naar huis, want een uur later vertelde ze me dat haar vader een vlucht voor haar geboekt had naar Italië. Ze vertelde me dat ze misschien weer na een week wilde terug komen, maar dat wist ze nog niet zeker. Ik vond het wel jammer, omdat het een erg aardig meisje is en ik veel met haar optrok in de klas (en ook buiten de lessen).

Die zaterdagmiddag ben ik samen met Anna en Teresa de stad in gegaan, want we zouden gaan winkelen. Helaas zijn we te laat vertrokken en hadden we alleen tijd om naar de H&M te gaan, maar genoeg tijd in deze vijf maanden om nog te winkelen. Ook kan ik trouwens alweer een stuk beter lopen, met mijn krukken en 'de stevige schoen' aan kan ik al lopen. In de avond gingen we met zijn alle 'American Football' kijken, ik had het nog nooit gezien en ik snapte ook helemaal niks van de regels.

Vandaag is het alweer zondag en zit ik al precies een week in Boston. De eerste week was nog veel wennen en veel nieuwe dingen geleerd over Amerika en ik ga nog veel meer leren. Ik ben benieuwd wat me volgende week te wachten staat!

  • 12 Januari 2014 - 19:31

    Anoniem:

    Natuuuurlijk viel jij in slaap tijdens de film

  • 12 Januari 2014 - 19:41

    Sakiena:

    Lieve lot,

    Wat leuke en fijn om te horen dat je het naar je zin hebt. Al ben ik wel heel jaloers. Ik verwacht natuurlijk wel dat je daar 5 maanden blijft!!!!
    Hier in nederland is het nogal kut, want wij hebben huiswerk en kunnen niet elke dag na schooltijd leuke dingen doen.... Als me echt naar huis wilt, ruilen we wel! No problem for me.

    Zorg je wel dat je tijd hebt om met mij te skypen! En dat je de ,meest rare selfies maakt van het jaar. Denk ook aan het hardlopen he! 10 mile.. Dit zeg uk terwijl ik een doos bonbons eet..

  • 12 Januari 2014 - 19:58

    Anne:

    Lotje jij valt altijd in slaap tijdens films ,

  • 12 Januari 2014 - 22:09

    Ria:

    Zo, dat is weer eens wat anders dan een weekje Uithoorn! En de voorlichting van EF is niet voor niets: neem geen risico met alcohol! Hopelijk kan je deze week met de bus naar school. Studeer ze, geniet en pas goed op jezelf!

  • 12 Januari 2014 - 23:37

    Carlijn & Christel:

    Haa lottie! Heel leuk om te lezen. Dit zal je Engels goed doen. Geniet er van! Kus uit suriii

  • 13 Januari 2014 - 11:32

    Marja:

    Wat een leuk verslag en wat heb je al een hoop meegemaakt. Jammer dat je splinternieuwe vriendin alweer terug naar huis is, maar er blijven gelukkig aardig wat internationale vrienden en vriendinnen over. Vooral nieuwsgierig blijven. Heel veel succes daar!

  • 17 Januari 2014 - 14:54

    Suusie:

    Zie dat geen alcohol drinken als een voordeel: wanneer je terug bent in Nederland ben je na 1 biertje al dronken, lekker goedkoop uitgaan ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Newton

Actief sinds 06 Jan. 2014
Verslag gelezen: 299
Totaal aantal bezoekers 5353

Voorgaande reizen:

06 Januari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: